חטיבות עליונות בראשון לציון אמצו אתרים בלב ההיסטורי
והעמיקו את הקשר למורשתה של ראשון לציון.
מוזאון ראשון לציון בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ואגף החינוך העל יסודי בעיר הציעו את המיזם "אמץ אתר" לחטיבות העליונות במסגרת מעורבות חברתית והתפתחות אישית ולרגל חגיגות 70 למדינה. כנהוג בחטיבות העליונות מדי שנה, התלמידים משתתפים בפרויקט התנדבותי כיתתי במקביל לשעות המעורבות החברתית האישית של כל תלמיד. השנה, הוצע המיזם "אמץ אתר" לתלמידי החטיבות העליונות בו הם נחשפו לערכי שימור ומורשת , ערכו היכרות עם אירועים משמעותיים שהתרחשו בראשון לציון בעשור הראשון של המדינה, וכן קיבלו רשימה של אתרים היסטוריים מצוות המוזאון הקשורים לאירועים מהשנים הראשונות של המדינה, במטרה שיאמצו אתר ויכינו לו תיק תיעוד. מקיף א' ומקיף ג' בחרו להשתתף במיזם. מבין רשימת האתרים ההיסטוריים בחרה כיתה במקיף א' בבית העם וכיתה במקיף ג' בבית קנר. התלמידים הכינו תיק תיעוד לכל מבנה לפי כל הכללים, הם ראיינו ותיקים ,איתרו תצלומים, מפות ומסמכים שונים ולפי הנחיית צוות המוזאון הכינו תיק תיעוד שלא היה מבייש אדריכל שימור מקצועי. מבנה בית העם נבחר על ידי תלמידי מקיף א' בשל הקשר שלהם למקום בעקבות אירוע טרגי שאירע ב- 9 בינואר 1948 בו נטבחו בצורה אכזרית וגופותיהם הושחתו של אחד עשר מחיילי חטיבת גבעתי שנפלו למארב על ידי בני הכפר אבו סווירה ליד גן יבנה . הגופות הובאו לבית העם והונחו על הרצפה וכמה מתלמידי הגימנסיה באותה עת, היום מקיף א', התבקשו להגיע ולהקיף את הגופות לבל יתקרבו ההורים אליהם . תלמידי הגימנסיה בבחירתם בבית העם, נתנו לו פירוש עדכני ויצירתי כמרכז תרבות. הם העבירו סדנאות בציור, נגינה, עריכת תמונות בתוכנת פוטו שופ וצילום. מהסדנאות נהנו כיתות ט', י' מהגימנסיה. בהתכנסות באולם בית הספר, שיבחה המנהלת איריס רון את הכיתה והמחנכת על העבודה המקצועית שנעשתה והוסיפה שבחים איה ספירו מהמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל באומרה כי יש פרויקטים רבים של אמץ אתר בארץ, אך אף אחד מהם לא הגיע לרמה כל כך גבוהה של חקר ויצירת תוצרים.. לאור העניין שגילו שני בתי הספר אנו בטוחים כי בשנה הבאה יצטרפו בתי ספר נוספים וכך ייחשפו באופן פעיל יותר ויותר תלמידים לנושא השימור, ערכיו וחשיבותו .